fredag 30 januari 2009

ta2




29 år, från Göteborgs västra närförort, man ( nåja) och utan tatuering. Vad är det frågan om?

Jag sitter som vanligt och läser Jerry Forsbergs blogg. Jerry har fått problem med ena pungkulan och har skrivit några mycket avslappnande inlägg om det. Avslappnande på samma sätt som att man känner sig som Jonas Colting och Anna Skippers kärleksbarn när man ser fem avsnitt av Deadwood i följd. När Al Swearengen tar sig ett fellatio av en lokal gnoa samtidigt som han dricker ur förmiddagens fjärde whiskyflaska framstår ens fysiska och mentala  tillkortakommanden som ytterst banala. På samma sätt får alltså Jerry Forsberg mig att inse det normala i min vardag. 

På väg till Jerrys blogg springer jag över en annan Jerry: Jerry Sailor. 
Jag vet inget om Jerry Sailor förutom att han på något sätt är en legend inom tatueringsbranschen. Och att han hade den dåliga smaken att vara mentor åt Ed Hardy som förpestat vår samtid med Thailandsresenärers trötta tshirts med grundfula tryck. Vidare vet jag att jag gillar vad jag ser. Jättefina bilder med skepp, blommor, fåglar och ladies.

Jag kommer göra en tatuering snart. Bohusläns landskapsblomma kaprifol hade passat tror jag. Antingen i svanken eller på halsen. Jag får se vad jag bestämmer mig för. Med allra största sannolikhet kommer jag att bli arvslös var jag än väljer att placera gaddningen. 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter bra det här jag tar arvet.
Syrran din får sin beskärda tiondedel.

Anders sa...

"Sailor Jerry" heter egentlig Norman Collins ;)