fredag 30 januari 2009

Ach so! Ein schnurrbard


Så oerhört underskattat med ansiktshår! 

Det finns ett talessätt som vi skoförsäljare ofta använder oss av. " If you have any problems you don't dare think about; wear too tight shoes". Det rimmar varken på engelska eller svenska, så som talessätt bör, men jag har valt att publicera det på engelska så att barn inte skall förstå. Oftast använder vi "Al Bundys" oss av detta talessätt när kund provar för stora skor och lagersaldot i hemlighet visar noll på mindre storlekar. Brukar funka. Det och " skitsnygga till uppvikta jeans och en sliten vit tshirt till sommaren." ( Oftast riktat till barn från bättre bemedlad söderförortsfamilj typ Hovås, med fars kort.)

Sambandet är ju uppenbart. Ge mig någon månads ansiktbehåring och ge mig sedan en kemisk obalans av serotonin i hjärnan. Panikångesten är ett minne blott. Detta kliande och svidande, för att inte tala om naren som en för lång mustasch ger mig, gör att jag återigen har makt över min psykiska ohälsa. KBT-terapi nej tack! Ansiktshår ja. "If you have any problems you don't dare think about ; wear facial hair."

För mer info om mustascher gå in på: americanmustacheinstitute.org

Inga kommentarer: