torsdag 8 januari 2009

På allmän begäran

Många av mina läsare ( Sjökvistan) vill läsa mer om spel och dobbel. Och mindre om jackor och skor. Här följer några tips:

* ALLTID singelkryss på Mallorca. Borta som hemma.
* Spela typ aldrig på Coventry. Hedmaneffekten.
* Trots att QPR för tillfället har en av Premier Leagues rikaste ägare suger de. Helgardera! ( För er som sysslar med sånt fegspel vill säga. Jag klarar mig med en halv.)
* Lazio är alltid överstreckat hemma. Med 7000 övernäbbade toys på Olympia ( inte HIF:s) som tar 65000 är jag tveksam till någon som helst hemmafördel. Di Canioeffekten.
* Gör aldrig en Fåry och lägg femsläng på indianerna. Om du måste, gör det i såna fall för att göra Conny på "Loppans bruna spel" glad.

Kunde inte låta bli att slänga in en bild på James Ellroy. När jag fyllde 25 bokade jag och farsan ( mest farsan) en restaurang i centrala Göteborg. Dit kom DJ von Marky. "DJ von Marky knows how to fold a von Dutch cap properly". Av von Marky fick jag en bok som senor Ellroy skrivit. Jag har aldrig kunnat med att säga att jag tycker att filmatiseringarna av hans böcker är bättre än själva böckerna. Men nu är det sagt. Eller skrivet.

Och ni trodde att tunnhårighet och schnurrbard var en omöjlighet. Think again!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Faan va gott! Äntligen lite spel men jag vill ha MER, kan aldrig få nog...
Imorgon blir det 13 och det vet ALLA även brune Conny! Utdelningen blir ca 42 tuss att badda pannan med... Grundtörst i den skrovliga Hasselbladshalsen...

Anonym sa...

MER dobbel för satan,tänk på stundande hår-transplantation!!