fredag 20 november 2009

Something for the ladies


Sugen på en Honda CB.

När jag var liten hade jag bebismun. Nu när jag är större sitter den kvar. När Ritzenberg var liten hade han vuxenmun. Den är också kvar. Alla köpte lösgodis, bananaskids och doubledip förutom Ritze. Han köpte en burk gröna oliver. Va fan?! Det mest lillgamla jag sett. En elvaåring som sitter i en spårvagnskur på Mariaplan och glufsar oliver med ansjovis. Hur går man vidare från det när man blir vuxen? Surströmming, haggis och chilled monkeybrain?

Jakob har sagt att jag är en supertaster. Mina smaklökar är extremt känsliga för smaker som beska, surt och den femte grundsmaken umami. Detta innebär att bland annat kaffe, sushi och sill går bort. Trots att Jakob är något så annorlunda som en intellektuell och högskoleutbildad kock har han inte kunnat komma på hur jag ska kunna slå mynt av min superegenskap. Tips på detta mottages gladeligen i kommentatorsfältet.

Inga kommentarer: