söndag 15 november 2009

prettodate



När vi var yngre än vad vi är nu hade min gode vän Joel en väldigt tydlig bild av vilken typ av tjej han ville träffa och hur.
"Hon ska sitta på en bänk och läsa en bok." Sa Joel.
" Ja men herregud! Det var det fånigaste jag hört för helvete!" Sa alltid den som Joel berättade detta för.
" Men du vet, lagom svår så. Men också moderlig." Brukade Joel kontra.

Än idag tycker jag att det låter gubbdumt. Varför skulle hon läsa en bok för? Vad skulle det signalera? Och varför i hela fridens namn skulle hon sitta på en bänk för? Skulle hon vara uteliggare? Frågorna är många.

Nu råkar jag veta att Joel inte träffade sin fru på nån kvasiintellektuell parkbänk. Han gjorde la som de flesta gör. ?

Själv skulle jag föredra att va poolkeeper hos damen med bar unders på bilden ovan.
Tittar man noga ser man även att hon är djurvän. Jag med.

Inga kommentarer: