fredag 12 december 2008

Jackor



En gång för länge, länge sedan skulle jag och Sune köpa var sin jacka. Jag hittade en som påminner om bomberjackan i mitten ovan. Affären som sålde jackan tog inte emot VISAkort. Sune hade cash. Inte jag. Sune sade något om:
- Ey, djungelns lag kompis!
Sen köpte Sune min jacka. 

Tre år senare köpte jag jackan av Sune för tre gånger så mycket som han betalt för den, den där dagen. Sune tog inte heller emot VISAkort. Han fick cash av mig.

Sune hade aldrig på tre år använt jackan men lagt den fint i en påse på sin vind. Två veckor senare sprack jackan på sju ställen för skinnet/lädret hade torkat. Jag lagade jackan för lika mycket som jag köpt den av Sune för. 

En kort tid senare bjöd jag på fest. Joel lånade bomberjackan, gick ut och rökte cigg. När Joel kom in igen hade han råkat hälla ut två bag-in-boxar merlot/cabernet sauvignon på jackan. 

Tråkig historia det där med bomberjackan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du såg ut som Marlon B i den jackan.