onsdag 19 november 2008

Självförsörjning nu alt. snart.


När ryssen kommer vill man ju inte vara i stan. Det är lika bra att flytta ut på landet redan nu. Bli självförsörjande.

Jag har sett Per Moberg på tv när han skjuter djur och äter upp dem. Det borde jag också kunna. Jag har sett Jamie Oliver på tv när han odlar grönsaker och äter upp dem. Det borde jag också kunna. Jag har sett Emile Hirsch i Sean Penns "Into the wild" när han äter mögliga bär och dör. Det borde jag kunna undvika.

Jag borde la kunna få med mig några på det. Tror Kina vill. Jakob kanske. Jakobs tjej Sofie. Sviskon och Jenny? Jossan och hennes hund. Det luktar ju swingersfest det här. Varför blir det alltid så? Hippieshit så fort man vill göra något annorlunda. Jag vill ju bara dricka hembryggd stout och äta egen gris. Iförd hemvävd body med lock för röven. Som bröderna Daltons.

För tips på sticktekniker vid blöjstickning, faran med spolmask och om hur man gör en korg av revben; gå in på

http://www.alternativ.nu/

3 kommentarer:

Pontus Tenggren sa...

Jag och Smuts och Fimpen snackade om det här i måndags. Vad vi skulle göra om ekonomin tokrasar och folk går bananas och börjar loota och skit.

Vi har valt ut geografisk position med hjälp av Google Maps. Vi har även analyserat våra vänner och gjort en lista på dom som skulle fixa biffen. Vi ska skapa en elitcommunity mitt ute i mörkaste skogen. För det kommer behövas när civilisationen slås i spillror.

Anonym sa...

Jag är lätt med. Ryssan är vår stora fara! Fi kommer alltid från öst. Jag har redan börjat att bygga ett lager med konserver i källarn. Har även alternativa lager runt om i landet.
Skall bara skaffa hund också
Jakob

Anonym sa...

Inga hundar med på swingersfesten, där går min gräns!