tisdag 25 november 2008

autör

Hur många blogginlägg måste man skriva innan någon vill ge ut en bok med samlade blogginlägg? Jag har tänkt skriva en bok men det känns ju onödigt att skriva samma sak två gånger. Allt mitt material finns ju här på min blogg. Bara att samla ihop och trycka upp eller? Ett fint omslag också förstås.

Om ingen hör av sig snart så måste jag kanske tänka om. Komma upp med nya idéer.

Jag gillar ju sekvenser i filmer och böcker där folk blir vältränade under en lång period men som verkar kort. Jag är ju även faschinerad av böcker och filmer där årstider byts fort. När man filmar en trädgård först med knoppar, sedan med blommor, sedan med gula löv och sedan med snö. Därtill tycker jag ju om generationsväxlingar i filmer och böcker. Där den unga flickan blir mor, sedan mormor, sedan gammelmormor och till slut dör och på begravingen är det typ 6 generationer.

Det här kan nog bli nåt.

Nu har jag i och för sig skrivit om det här på bloggen. Får ta och radera det. Eller styra upp någon som ger ut bloggen i bokform.

Inga kommentarer: