torsdag 14 maj 2009

Gipsad fot

Steve Mcqueen kör monkeybike med gipsad vänster.

När jag jobbade på Nordens största nöjespark i min ungdom i slutet av nittiotalet var jag emellanåt trött om morgonen. Efter en hel sommar med hostningar på sjukanmälningstelefonsvararen bestämde jag mig för att ta det ett steg längre.

Så grundsugen på att inte köra karusell ringde jag till telefonsvararen och döm om min förvåning när en riktig livs levande människa lyfte på luren. Superstressad av situationen harklade jag ur mig något om att jag vält med min vespa och skadat handen och följdaktligen inte kunde dyka upp på jobbet på ett par dagar. En uppriktigt orolig röst på andra sidan telefonen frågade om jag var illa däran och om jag behövde hjälp. "Nej nej allt ordnar sig kan inte dyka upp idag bara men snart så det är okej inga problem bara lagom".

Jag är inte direkt känd för att lämna något åt slumpen så inom en timme var jag på apoteket och köpte bandage. Veckan därpå, och åter på jobbet, var det ett skådespel värdigt en Oscar på Nordens största nöjespark när jag gick omkring med mitt bandage runt hela armen och såg lagom nedstämd ut. Precis som en ung man som just vält med sin vespa och inte alls som en ung man som solat, badat och seglat.

Som en bonus fick jag även välförtjänt uppmärksamhet av mina kvinnliga kollegor.

It's all good.

Inga kommentarer: